
Opis
tekst i reżyseria - Adam Radecki
muzyka - Kamil Antosiewicz
kostiumy - Magdalena Nawrocka
oprawa wizualna - Jan Świetlik
makijaż/fryzury - Beata Urbańska
czytają: Anna Ilczuk, Ewa Skibińska, Marcin Czarnik
podziękowania dla projektantów: Ania Kuczyńska, Zuo Corp, Alisa Bieniek, Karolina Gerlich, Łukasz Stachowicz
podziękowania dla: Magda Wunsche, Agnieszka Samsel, Kaja Kusztra
oraz Horn & More, La Sal Gallery, Bagatt
fotostory - Galeria Czułość: Janek Zamoyski, Witek Orski, Paweł Eibel
Kwiaty dla mnie w twoje urodziny są próbą intuicji. Intuicji, która mówi mniej więcej tyle: specyficznym smakiem Beckettowskiego świata jest płeć. Dopiero w takim świecie, gdzie ciała zostają naznaczone płcią i wszystkimi jej konsekwencjami, pojawiają się znaki godne najuważniejszej lektury: znaki przemocy i pożądania. Powiemy: płeć jako nieświadomość zbrodni. Okazuje się również, że świat ten mieści w sobie wszystkie cierpienia, lęki i poczucie winy typowe dla współczesnej nerwicy: przekleństwo Edypa i proroctwo Samsona. Płeć wyznacza złożone miejsce, w którym Beckettowskie anonimowe maszyny przestają być ciałami bez narządów, niepotrafiącymi patrzeć, wspominać, rozumieć. Być może jedynie płeć ma pamięć, pamięć, która jest przecież niczym innym, jak głębszą przemianą ciała. Ostatecznie to w zmysłowości należy doszukiwać się dwuznaczności zdolnej wyjaśnić fakt, iż czasem, zamiast przedłużać radość, obraca się ona w smutek.
Kwiaty dla mnie w twoje urodziny zostały napisane na podstawie Końcówki Samuela Becketta, Berlińskiego dzieciństwa na przełomie wieków Waltera Benjamina, Maliny Ingeborg Bachman oraz Czasu serca. Listów Ingeborg Bachman i Paula Celana.
Wstęp wolny! Zapraszamy!
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz